Sygdom

Hvis jeres barn er sygt

Det er vigtigt, at vi alle gør, hvad vi kan få at undgå sygdom og smitte i vores institution. Derfor må jeres barn ikke komme i institution, hvis det er sygt.

Hvis jeres barn bliver sygt, mens det er hos os, kontakter vi jer, så I kan hente hurtigst muligt.
Vi vil meget gerne have besked fra jer, hvis jeres barn er sygt og ikke kommer en eller flere dage.

Hvornår er jeres barn sygt?

Hvis jeres barn er mat, pylret, urolig og/eller græder, hvis barnet ikke kan deltage i aktiviteter, som det plejer, eller hvis der er specifikke tegn på sygdom, som for eksempel feber.

Hvornår må jeres barn komme i institution igen efter sygdom?

Vi glæder os altid til at se "vores" børn, men det er vigtigt, at jeres barn først kommer i institution igen, når det er helt rask, det vil sige, barnet kan deltage i de aktiviteter, det plejer. Jeres barn skal for eksempel kunne lege ude og tage med på udflugt. Det kan være en god idé at holde barnet hjemme en dag efter, at det er blevet rask, så det rigtig kan nå at komme sig.

Vil du vide mere, kan du læse vedhæftede om 'Smitsomme sygdomme hos børn og unge'

Smitsomme sygdomme hos boern og unge.pdf

Shape Created with Sketch.